Contact icon

Skontaktuj się z nami +48 608 407 603

Subpage slide

Księga znaku

Mateusz Barański
12 marca 2021
Księga znaku

Księga znaku to wspaniałe narzędzie jeśli zależy Ci na spójnym wizerunku.
Dzięki niej możesz mieć pewność, że twoja firma będzie prezentować się maksymalnie korzystnie i unikniesz projektowych wpadek.

CZY WIESZ JAK UŻYWAĆ LOGO, BY DOBRZE WYGLĄDAŁO W KAŻDEJ SYTUACJI?
W tym pomoże Ci księga znaku, czyli instrukcja obsługi do stworzonego logo po to, by ułatwić pracę wszystkich tych, którzy będą je wykorzystywać - od osób z marketingu, przez innych projektantów aż po producentów gadżetów reklamowych. Dzięki niej zachowamy spójność na wszelkich materiałach reklamowych. 
Posiadanie opracowanej księgi znaku przekłada się również na oszczędność czasu, gdyż nie musicie się zastanawiać czy na danym tle logo będzie korzystnie wyglądać lub w jaki sposób umieścić je na gadżecie reklamowym.

CO ZNAJDZIEMY W KSIĘDZE ZNAKU?

Wyróżniamy dwa rodzaje księgi - podstawową i rozszerzoną, które należy dobrać w zależności od potrzeb Twojej firmy.
Księga znaku powinna zawierać:

1. GENEZA POWSTANIA LOGO
W tym miejscu opisuje się cele jakie przyświecały stworzeniu logo, główne założenia, inspiracje z których czerpano.

2. PODSTAWOWA WERSJA ZNAKU ORAZ ALTERNATYWNE WERSJE
Najważniejsza część, w której prezentowana jest podstawowa forma znaku na jasnym oraz ciemnym tle. Można też przedstawić logo w horyzontalnym lub wertykalnym układzie. Drugą część stanowią wersje alternatywne, czyli wersje z hasłem firmowym, achromatyczne, monochromatyczne jak i wersje skróconego znaku np. sam sygnet.

3. KONSTRUKCJA LOGO I POLE OCHRONNE
Ten dział przedstawia z jakich elementów jest zbudowane logo i dokładnie je opisuje. poza budową określa się również pole ochronne, czyli wymagana minimalna przestrzeń wokół logo, która nie może być naruszona.

4. KOLORYSTYKA 
Jest to dział niezwykle ważny jeśli chodzi o późniejsze wykorzystanie logotypu w druku online. Zwykle określa się trzy podstawowe grupy: CMYK, RGB i PANTONE. Dzięki temu mamy pewność, że kolor Twojego logo na drukowanych materiałach reklamowych i gadżetach będzie odpowiadało temu, który widzisz online.

5. TYPOGRAFIA 
Opis użytych fontów w projekcie logo, który jest niezwykle ważny w przypadku projektowania innych elementów identyfikacji wizualnej.

6. ROZMIARY LOGO I WERSJE KOLORYSTYCZNE TŁA
W tym miejscu zostaje określony minimalny rozmiar logo, by zapewnić maksymalną czytelność i rozpoznanie znaku. Ustalone zostaje również w jakich wypadkach logo ma występować w danej wersji.

7. NIEDOPUSZCZALNE ZASTOSOWANIE I MODYFIKACJE
Przedstawiane są tutaj możliwe błędy i niewłaściwe zastosowania znaku między innymi brak pola ochronnego, dodawanie cieni czy gradientu. 

WERSJA ROZSZERZONA 
Może służyć jako kompletny przewodnik po znaku wraz z gotowymi projektami i szablonami.
Zwykle zawiera przykłady użycia znaku na papeterii firmowej, wizytówkach, ubraniach pracowniczych, samochodach, stoiskach, gadżetach, budynkach, a więc zawiera wszystko to, czego możesz potrzebować. 

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.